Nawigacja
Nasza szkoła
Strona Główna
Historia szkoły
O szkole
Patronka
Grono pedagogiczne
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Kontakt
Dokumenty szkoły
Statut szkoły
Szkolny Program Wychowawczy i Profilaktyki
Regulamin realizacji projektów edukacyjnych
Tematy projektów edukacyjnych 2016/2017
Ewaluacja 2016
Konkurs powiatowy
Życie szkoły
Kalendarz roku 2016/2017
Plan lekcji
Plan pracy nauczycieli
Godziny pracy pedagoga szkolnego
Godziny pracy wychowawcy świetlicy
Zajęcia pozalekcyjne
Harmonogram uroczystości szkolnych
Dzwonki
Podręczniki szkolne rok szkolny 2016/2017
Podręczniki kl. I
Podręczniki kl. II
Podręczniki kl. III
Dla uczniów klas pierwszych
Rekrutacja do szkoły
Szczegółowe zasady rekrutacji
Formularz wniosku
Dla uczniów klas trzecich
Rekrutacja
Wybór szkoły
Centrum Informacji Zawodowej
Informator o zawodach dla gimnazjalistów
Tytuł Najlepszego Absolwenta Gimnazjum nr 11
Tytuł Najlepszego Sportowca
Zajęcia pozalekcyje
Koło teatralne
Szkolny zespół muzyczny "Sempre"
Koło języka angielskiego
Koło języka niemieckiego
SKS
Organizacje szkolne
Klub Mediatora
Szkolny Klub Europejski
LOP
SK TPD
Szkolne Koło PCK
Szkolne Koło Wolontariatu
Galeria wolontariatu
Szkoły partnerskie
Projekt eTwinning
Szkoła parnterska w Tallinie
Szkoła Partnerska w Oklahoma City
Szkoła partnerska w Grecji
Biblioteka
Godziny pracy
Obszary pracy biblioteki
Księgozbiór
Czytelnicy
Lektury Gimnazjalisty
Strony dla bibliotekarzy
Księgarnie internetowe
Portale edukacyjne
Jak napisać limeryk?
Osiągnięcia
2016/2017
2015/2016
2014/2015
2013/2014
2012/2013
2011/2012
2010/2011
2009/2010
2008/2009
2007/2008
2006/2007
2005/2006
2004/2005
2003/2004
2002/2003
2001/2002
2000/2001
1999/2000
Miejsca pamięci w dzielnicy Gnaszyn
Mogiła pilotów
Miejsce stracenia 10 zakładników
Prawa dziecka
Jakie mamy prawa?
Gdzie szukać pomocy?
Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr1 w Częstochowie
Strona Internetowa Poradni
Poradnia On-line
Inne
Galeria
BIP

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 6,510
Najnowszy Użytkownik: Tranohaus
Jak napisać limeryk?
Limeryk jest rymowaną anegdotą zbudowaną z pięciu wersów. Pierwszy wers przedstawia głównego bohatera i miejsce akcji. Wers ten najczęściej kończy się nazwą miejscowości.

Pewien przedszkolak z San Diego

W następnej linijce powinna się zawiązać akcja i pojawić zapowiedź dramatu, konfliktu, kryzysu. Może się też objawić druga postać. Rymuje się z pierwszym wersem (aa).

Nałykał się klocków LEGO

Trzeci i czwarty wers w klasycznym limeryku są zawsze krótsze; chodzi o to, by wzmocnić efekt niespodzianki. W tym miejscu rozgrywa się zasadniczy konflikt, tu mamy do czynienia z kulminacją wątku dramaturgicznego. Pojawia się nowy rym (bb), który silnie wiąże ze sobą oba te wersy.

Chociaż LEGOland
W brzuchu go bolał


Ostatnia linijka przynosi rozwiązanie, najlepiej nieoczekiwane, absurdalne, nonsensowne, no i ma się rozumieć zabawne. Rymuje się z pierwszym i drugim wersem.
Zatem układ rymów w limeryku wygląda następująco: aabba.

Zaimponował kolegom.

Zatem cały limeryk wygląda tak:

Przedszkolak z San Diego
Pewien przedszkolak z San Diego
Nałykał się klocków LEGO.
Chociaż LEGOland
W brzuchu go bolał,
Zaimponował kolegom.

Przykłady limeryków:
***

Pewien rybak na Gwadelupie
utrzymywał, że to bardzo głupie
znać do wyspy tylko jeden rym
i w szalupie popisywać się nim
przy biskupie lub w grupie przy zupie.
- Wisława Szymborska

***
Pewien młody wikary w Lozannie
lubił chodzić w rozpiętej sutannie.
Lecz na widok kardynała
gasła w nim fantazja cała
i zapinał się starannie.
- W. Szymborska

Chorego spytał ktoś: Azaliż
pańska choroba to paraliż?
Na taki przytyk
rzekł paralityk:
– Pański interes??? W nos pan psa liż!!!
- Julian Tuwim

***
Był Chińczyk w pustyni Gobi,
który straszne kawały robił.
W końcu znienawidzony
przeniósł się w inne strony,
ale nic sobie z tego nie robił
- K. I. Gałczyński

Arytmetyk
Pewien znany arytmetyk
Miał arytmię, więc brał leki.
Serce arytmetyka
Zaczęło po lekach pikać
W rytmie wiersza z klasycznych poetyk.



Copyright © 2017 Gimnazjum nr 11

Autorzy strony: Bartosz Nowicki
Opiekunowie strony: p. Anna Zienkiewicz, p. Małgorzata Czech, p. Anna Dyndał


1250065 Unikalnych wizyt

Powered by powered by php-fusion © 2003-2007
Design by Design by Matonor